tiistai 12. syyskuuta 2017

Mitä meille kuuluu NYT

Mä täytän ens viikon sunnuntaina 25 vuotta. Samana päivänä juhlitaan meidän pienemmän ristiäisiä. Jäbä on silloin vähän vajaa 2 kk. Ja tajusin just tässä kirjottaessa, että juhlat tosiaan on ens viikolla, eikä mulla oo itelle eikä lapsille mitään juhlavaatteita! Tarjoiluja aloin eilen miettiä ja ulkoistaa, joten jotain juhlien osalta oon jo alottanu - edes ajatuksen tasolla. Kyllähän täs taas ehtii, ei stressiä.

Mä oon siis kotona äitiyslomalla meidän molempien lasten kanssa. Nella täyttää marraskuun alussa 2 vuotta ja lasten ikäeroksi tuli melkein se 1 v 9 kk. (1v 8kk 3vk) Nella ei ollu päiväkodissa täs välissä, vaikka mä kävin 9 kk töissä. Se meni niinki näppärästi, et tein pelkkää iltaa ja viikonloppua 1-3 kertaa viikossa, jolloin Sami pysty olla päivätyönsä ansiosta Nellan kaa sen ajan aina himassa. Ihan huippu juttu mun mielestä. Isi ja tytär sai paljon yhteistä aikaa, mä en yksistään joutunu pyörittää sitä arkee ja tapella siitä, et mies käy töissä ja nainen on nyrkin ja hellan välissä sen ajan. Buu tyhmä ajattelutapa. Ja myönnän ihan rehellisesti, et musta oli IHANAA olla töissä. Musta oli ihanaa, et pääsin välillä tekee muutakin ku kotihommia. Sain kivan määräaikasen duunin ja huippu työkaverit. Mun työsoppari loppu kesäkuun alussa, äitiysloma alkoi juhannuksena ja vauva syntyi heinäkuun lopussa. Sain siis nauttia koko kesän Nellan kaa kotona, Sami piti kesälomia ja isyyslomia, joten päästiin jonkun verran myös reissailee koko perheen kesken.



Kesä on vaihtunu just syksyksi ja meidän uusi arki alkanut kahden lapsen kanssa hienosti. Tääkin on musta ihanaa, vaikka pikku jäbä on osottautunu vähän vaativammaks vauvaks ku isosiskonsa oli. Oli tosiaan kiva käydä täs välissä vähän töissä ja nyt jatkaa täydellä teholla kotiäitinä. Sami piti sen kolme viikkoo isyyslomaa, mun mutsi tuli sen jälkeen viel viikoks meille eli nyt oon ollu yksin vast kaks viikkoa.  Me ollaan alotettu Nellan kanssa vanhempi-taapero tanssi, käydään avoimessa päiväkodissa ja kyläillään paljon muiden lapsellisten ystävien kesken. Päivät menee nopeesti, mukavasti ja välillä vähän väsyneesti. On aivan täydellistä saada olla äiti kahdelle pienelle. En vaihtaisi mihinkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti