sunnuntai 13. marraskuuta 2016

Nellan 1-vuotis synttärit

Helouu ja terkkuja landelta! Täällä me nyt asutaan, eilen asuttu tasan kaks viikkoo. Eka viikko meni laittaessa kamoja paikoilleen ja valmistautuessa Nellan ekoihin synttäreihin, joita vietettii sit viime viikonloppuna. Lauantaina eli Nellan ihan oikeena synttäripäivänä 5.11 oli kutsuttu mun ja Samin lähimmät sukulaiset, mun kauempana asuvat lapsuudenystävät ja muutama mun hoitolapsi perheineen. Sunnuntaille oli kutsuttu kaikki meijän lähimmät täällä asuvat kaverit ja tietty niiden lapset, kenel oli lapsii. Vieraita tais olla yhteensä yli 50 ja voin kertoo, ettei kyl enää ikinä vietetä kakspäiväsii synttäreitä. Lauantaina jäi viel yöks kolme mun kaverii, mun äiti sekä mun mummu ja vaari. Ihanaa toki, et niin moni pääs paikalle, se merkkas mulle tosi paljon, mut onhan siin aina oma hommansa kaikes järkkäilyssä. Onneks mul on ihanii ja reippaita ystävii ja sukulaisii, jotka jeesas ihan tosi paljon etukäteen tuomalla tarjottavia ja paikan päällä keittämällä kahvii jne. Ite ei tarvinu sit ottaa niin paljon stressiä, ku vastuuta pysty jakaa muillekin. 



SUOLASET TARJOTTAVAT : Kinkkuvoileipäkakku, savulohi + ruisleipä, kanapestopastasalaatti ja jauhelihapitsa
MAKEET TARJOTTAVAT : Puolukkakinuskikakku, banaanikuivakakku, korvapuustit, mokkapalat, vaahtokarkkiballerinat, rocky road ja piparia
HEDELMÄT JA VIHANNEKSET : Hedelmähai ja paprikajuna dippeineen
LISÄKSI : Karkkia ja popcornia
JUOMAT : Kahvia, teetä, limpparia ja pillimehuja


Juhlat oli tosi onnistuneet! Nellalla oli paljon kavereita, joita se sai halailla ja suukotella pilvin pimein. Tällä hetkellä nimittäin kovinta huutoa on rajut rakkaudenosoitukset vauvoja ja lapsia kohtaan. Hoivavietti myös nukkevauvoja kohtaan on suuri. Tuliskohan Nellastaki isona lähihoitaja, niinku äidistä ja mummusta? Saa nähdä, mut läheisyydestä ei ainakaan tarvi jäädä paitsi, jos meille tulee kylään.

Tarjottavat riitti hyvin. Tehtiin molemmille päiville omat täytekakut sekä voileipäkakut, muuten kaikki pullat ja mokkapalat sun muut kävi hyvin molempina päivinä. Lauantaina oli ruokaisaa salaattia, ku tuli mun sukulaiset tosiaan kauempaa ja jäi yöks, mut sunnuntaina suolaset riitti hyvin pitsan ja voileipäkakun voimin. Lahjoja Nella sai kamalasti. Ne oli ihania ja miellytti kovasti myös äitiä. Oon ottanu niist kuvat seuraavaa postausta varten. Osa näkyy jo alla olevis kuvissa, jotka muuten on todella epäselviä, rakeisia ja pimeitä. Asetukset oli huonosti ja luonnonvalo mitätön. Yritin epätoivoisesti niitä muokkailla siinä oikeen onnistumatta, mutta eiköhän niistä selvää saa...edes jotenkin. Kuvia tuli otettua aika paljon, mut julkasen vain pienen osan. Iso kiitos vielä kaikille paikalla olijoille ja super iso kiitos mua jeesanneille. En pärjäis ilman teitä.

4 kommenttia:

  1. Niin tuttu tunne. Meillä oli kans 2v synttärit ja vaikken mitään kauheita tarjottavia tehnyt, niin silti niihinkin sai aikaa kulumaan ja leivoin vielä vieraiden ollessa jo paikalla :D

    Kuvia ei otettu ja se harmittaa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä en ikinä ois pystyny tehdä kaikkea itse! Ja niin tiedän ton säädön ja säätämisen. Mä ite henkilökohtaisesti tein vaan voileipäkakut ja hedelmähain. Meillä Kotona autto muutama ystävä, jotka tekivät mokkapalat, kanasalaatin, vaahtokarkkiballerinat ja paprikajunan. Mulle ois siis jääny kaikki nuo ja ajattelin ettei mulle paljon mitään ku ulkoistin kaiken muun, mut oishan tuossakin ollut tarpeeksi. Onneks oli paljon apuja <3 meilläkin kuvia otti mun lisäks myös kaverit, koska en mitenkään pystyny repee joka suuntaan ja kaikki tietää, et kuvien otto on mulle tosi tärkeää. Seuraavan kerran ulkoistat kuvaamisen jollekin toiselle, ni ei jää harmittaa!

      Poista
    2. Aattelin, että meidän isä ois ottanut kuvia, kun sillä on yleensä aina kamera mukana joka paikassa, mut nyt ei tietenkään sit ollut.

      Me ei pidetty kovin isoja synttäreitä, kutsutaan aina vaan isovanhemmat, omat sisarukset, minun kummit ja sitten kummit. Muutamille kavereille, joilla on samanikäisiä lapsia, niin pidän vielä kaverisynttärit, mut siihen se jääkin sitten :)

      Poista
    3. No voi harmi :/

      Ei mekään kutsuttu, ku molempien ihan lähisuku eli molempien porukat, mun isovanhemmat, molempien tädit ja Samin eno. Sit kutsuttiin Nellan kummit ja meidän elämässä vahvasti mukana olevat ystävät. Siitä vaan kasautu aika iso jengi :D

      Poista