maanantai 3. lokakuuta 2016

FUENGIROLA 21.9-28.9

HELOUUUU! Mulla on teille satamiljoonaa asiaa, ku en oo taas hetkeen kerennyt koneen ääreen. Ensimmäisenä tuun kertomaan hieman meidän Espanjan reissusta, josta palattiinkin viisi päivää sitten. Tarkotus oli tietenkin huudella siitä etukäteen, mutta aika on rajallista ja uusi arki töiden alun, ehtiväisen ja reippaan pikkutyypin sekä normaalin sosiaalisen elämän lisäks on jokseenkin hektistä menoa eli toisin sanoen illalla, kun saan päivän hommat pakettiin rojahdan sänkyyn, selailen somekanavat ja sammun. Nää reissun jälkeiset muutama päivä on menny töissä, siivotessa, pyykätessä, leipoessa, eilen mun synttäreitä viettäessä ja tänään  ystävien kanssa hengaillessa.

Espanjassa oltiin kokoonpanolla seitsemän aikuista (Samin vanhemmat, Samin pikkusisko ja isosisko miehensä kanssa + me) ja kaksi sylivauvaa (Nella 10,5kk ja Nellan serkku 3vk). Koko loma meni aivan nappiin, kaikki sujui loistavasti! Lennot, rantaelämä, shoppailu, illalliset....kaikki. Taas kerran voin olla kiitollinen siitä, kuinka sopeutuvainen ja tyytyväinen meidän lapsi on. Lento Helsingistä lähti aamulla klo 6, joten kentällä oltiin siinä klo 4 aikaan. Käännettiin reissumoodi päälle heti, kun startattiin himasta. Nellan rytmejä enimmäkseen ajatellen - tai nimenomaan niistä välittämättä. Oltiin sitä mieltä, että lomalla on ihan sama missä järjestyksessä mikin tapahtuu, kunhan tyttö syö, nukkuu ja on tyytyväinen. Lento Espanjaan meni todella hyvin. Se kesti vähän alle 5h, joista Nella nukkui melkein 3h, oli hereillä muita iloisesti viihdyttäen reilun 1h ja nukahti loppuajaksi. Takasin päin tultaessa homma meni yhtä hyvin, aikalailla samalla kaavalla kuin menokin. Nousut ja laskut eivät vaikuttaneet korviin onneksi mitenkään.

Asuttiin se viikko Samin iskän vuokraamassa kolmiossa Samin isosikon perheen kanssa eli neljä nuorta aikuista ja kaksi vauvaa. Samin vanhemmat sekä pikkusisko olivat eri asunnossa. Ei siis yövytty hotellissa. Aamuisin tehtiin pääsääntöisesti itse aamupalat, puolen päivän aikaan hinattiin itsemme muutamaksi tunniksi rannalle (Nella nukkui suurimman osan tästä ajasta aina, hereillä ollessa leikki tyytyväisenä varjon alla), sit kämpille suihkuun, vähän välipalaa ja yleistä hengailua joko sisällä tai kaupungilla pyörien. Jos Nella oli just herännyt niin oltiin kämpillä hetki, että pääs lattialle leikkimään. Jos Nella taas oli käymässä nukkumaan, niin oli kätevää laittaa tyttö matkarattaisiin ja lähtee kaupungille rullailee. Iltaisin käytiin aina koko porukalla yhdessä syömässä jossain raflassa.

Ilmat suosi meitä. Aurinko porotti, hiekka oli kuumaa, vesi lämmintä, iho ruskettui ja mieli lepäsi. Monta kokemusta rikkaampana saavuttiin syksyiseen Suomeen tihkusateen saattelemana ja super onnellisina. Lapsen kanssa matkustaminen oli toki erilaista, muttei hankalaa eikä millään lailla kamalaa. Meillä jäi niin hyvä fiilis koko hommasta, et tekis mieli lähtee pian jo uudestaan lomalle!

Kysykää ihmeessä ihan mitä tahansa, jos joku juttu jäi mietityttämään. Yritin epätoivoisesti pitää postauksen lyhyenä ja ytimekkäänä, mut ihan kohtalaisen pitkähän tästä tais kuvien kanssa tulla. heh.