sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Masun kasvua kuvina osa 2

Hehee palataanpas vielä takas mun raskauteen ja siihen ihanaan masuun, mikä vaan paisui ja paisui ja jätti aika komeet tiikerinraidatkin muistoiksi...Lisäsin teille kuvia elokuussa mun alkuraskaudesta aina sinne rv 29+0 asti eli siihen sen hetkiseen tilanteeseen. Toisen osan ajattelin ekaks tehdä vähän ennen laskettua aikaa, mut sit halusinkin jättää sen myöhemmäksi, et saan ihan kaikki vikatkin kuvat talteen samaan postaukseen. Synnytys tuli ja meni, mut postauksen tekeminen vaan jäi. Mua monesti harmitti se ja melkein jo luulin, etten saa sitä ollenkaan tehtyä hitsi ikinä. Mut sainpas. Ja onneksi sain, koska täält blogista mun on sit aina helppo palata ja verrata mun masua esim. kavereiden masuihin samoilla viikoilla tai joskus myöhemmin mahdollisesti seuraavassa raskaudessa sit keskenään.

Ekaan osioon pääsette TÄSTÄ ! 


Ja sit vielä loppuun kuva just ennen sairaalaan lähtöä viiden tunnin supistuksien jälkeen, joista kaks ekaa tuntia oli epäsäännöllisiä ja kolme vikaa säännöllisiä. Mua alko supistelemaan säännöllisesti siis klo 5 aikaan yöllä. Hui se oli niin jännää! Onneks olin edellisenä päivänä pakannu sairaalakassin valmiiksi. Soitto Samille töihin, että nyt mennään ja nopsaan vielä vika masukuva ennen äksöniä! 


Raskaana oleminen oli luonnollista ja ihan ok. En voi ihan täysillä sanoo, et se olis ollu koko ajan ihanaa. Mut silti mä nautin siitä. Kasvava masu, pikku potkut ja liikkeet oli ihanaa. Oksentelu ja loppuvaiheen nukkumisvaikeudet sekä jalkojen pakotus ei ollut ihanaa. Aika jännästi silti noi negatiiviset ajatukset on pyyhkiytynyt pois ja muistoissa on vain hyviä asioita. Ja sehän on hieno juttu! Supistukset oli yhtä helvettiä lapsivesien menon jälkeen, mut itse ponnistusvaihe suhteellisen helppo ja hyvä kokemus sekin. Joten rehellisesti....haluan kokea tämän kaiken joskus uudestaan! Haluan olla joskus uudestaan raskaana ja synnyttää uuden ihanan vauvan. Mulle ei jäänyt mistään mitään traumoja, joten tehdään joskus Nellalle pikkuveikka....tai sisko. Olis ihanaa, jos sais tytön JA pojan JA ehkä viel yhen tytön. Hahah 

2 kommenttia:

  1. Toivon et meil seuraava olis tyttö, koska kaikki on jo olemassa tytölle ja helpottaa sit kun voivat huoletta jakaa saman huoneen.

    Toki poikakin otetaan vastaan ilomielin, jos on tullakseen :) . Raskautta kaipaan, vaikka kans lopussa alkoi jo kyllästyttää, niin nyt haluaisin takaisin sinne ja synnytyksen voisin kokea monta kertaa uusiksi, vaikka heti sen jälkeen olinkin, että tämä oli tässä. Ne synnytyshetket ja se sairaalassa olo rauhassa on jotain niin ihanaa, että voisin elää ikuisesti siinä tilanteessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta tuokin :) Niin olishan meilläkin aika paljon valmiina sit niitä tyttöjen vaatteita ♥

      Olis ihanaa, jos sais olla äiti tytölle ja pojalle. Joo niimpä, on se jännä miten ne kurjat asiat unohtuu, mut hyvä vaan. Se oli ihan parasta, vauvakuplassa ♥♥♥

      Poista