Sivut

sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Ensimmäinen vauvavapaa

Moikka moi ja rentoa sunnuntai-iltaa vaan kaikille! ♥ Mul on ollu super kiva viikonloppu, nimittäin mun äiti tuli meille kylään perjantaista sunnuntaihin. Oltiin sovittu tää jo syksyllä, ku olin vielä raskaana. Ostettiin silloin nimittäin Samin kans meille liput Cheekin keikalle ja buukattiin äitille eka lastenhoitokeikka. Laskeskelin jo silloin miten vanha meijän syntymätön vauva tällöin ois ja vähän kyllä mietin pystynkö jättämään 2,5 kk ikäistä lasta vielä hoitoon. Sovittiin, et pakko mun pystyä, koska halutaan edelleen viettää Samin kaa aikaa myös kahestaan pariskuntana. Päätettiin siis lähteä tälle keikalle. No nopeestihan aika meni, kyseinen viikonloppu koitti ja äiti hurautti meille perjantaina puolen päivän jälkeen miljoonine kasseineen ja pussukoineen. Ai keneltä mä oon oppinut ton pakkaamisen hä?! Nyt jos multa ois kysytty uudelleen, et pystynkö jättää vauvaa viel hoitoon, ni arvatkaa mikä ois ollu mun vastaus? Ehdottomasti en. En sitten millään. Mut toisaalta, en olis kyllä alunperinkään halunnu jättää Nellaa viel kellekkään muulle kuin mun omalle äitille. Se tuntuu vähän siltä, ettei olis hoidossakaan. Niin hyvä mun äiti on lasten kanssa. ♥ 


Mun 38 asteen kuume laimens aamulla pikkasen fiilistä, mut ku popsin särkylääkkeitä samal tavalla ku karkkia, ni kuumekin onneks laski. Valmistauduttiin iltaan ja suunnattiin meijän ihanan kaveripariskunnan kaa kohti jäähallia ja keekkiä ♥ Keikka oli huippu, vaikken mikään fanaattinen fani ookkaan. Sen loputtua käppäiltiin meille joku miljoonan asteen pakkasessa ja jäädyttiin, vaikka asutaan tosi lähellä. Mä imetin ja pumppasin, syötiin äitin tekemää pitsaa ja jatkettiin taksilla Amarilloon. Kolmen aikaa yöllä oltiin kotona ja Nella nukku mun äitin kainalossa ♥ Kaikki meni niiiiiiiin hyvin ja äiti yritti saada meit vielä seuraavana päivänäkin kahdestaan johonkin, mut ei koettu tarvetta lähteä. Kyl me katottiin pyöriiks leffassa mitään kivaa ja mietittiin illallista jossain pihviravintolassa, mut sit ei me ihan oikeesti jaksettu eikä haluttu lähtee. Kotona oli hyvä olla, yks ilta riitti meille mainiosti. ♥

Mulle ei tullu mitään sellasta ah ihanaa olla ilman vauvaa - fiilistä, koska en oo todellakaan viel kerenny ns. "kyllästymään" meidän arkeen, päinvastoin! Oon ihan fiilareissa, koska vihdoinki sitä voi alkaa jo kutsua arjeksi, ku ei oo niitä juhlia juhlien perään. Eri asia varmaan olis, jos meillä olis vaativa vauva. Silloin olisin luultavasti kokenu täs vaiheessa tän vauvavapaan vapauttavana kokemuksena. Nellalla on innokkaat isovanhemmat ja ihania kummeja, jotka varmasti hoitais tyttöä milloin vaan enemmän ku mielellään, mistä ollaan tietenkin todella kiitollisia ♥ Ehkä meille joskus tulee tarve päästä kahdestaan johonkin ja buukataan lapsenvahti, kun tiedetään sen hoituvan niin helposti. Nyt vähään aikaan tuskin kuitenkaan, koska en millään halua enkä malta. Eikä tarvikkaan ♥ 

2 kommenttia:

  1. Ihanaa, että saitte äitis lapsenvahdiks ja saitte käydä ulkona! :) Varmasti tossa vaiheessa ei edes kaipaa sellasta vapaata niinku sanoit ku ei oo päässy edes ihan sisälle kaikesta! Mutta sitku sitä on jatkunu vuosi tai kaks varmaan tekee mieliki tuulettua! :D Mutta toki se on ihan yksilöllistä! :) Ihanaa vauva-arkea teille! Siltä se näyttää ja kuulostaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Naulan kantaan!! :) Ootetaas vuos, ni varmaan vauvavapaat tulee todellakin tarpeeseen. Viel ei tarvi sellasta tarvetta ollakaan, mut halutaan kuitenkin pitää Samin kanssa meidänkin suhde yhtä hyvänä ku aina ennenkin, ni siks yritetään hyödyntää näitä innokkaita hoitajia jatkossakin. Koska ei me sit sitäkään haluta, et tehdään yhdessä jotain vast sit ku tilanne on jo ns. ahdistunu siitä, ettei koskaan tehdä mitään kaksin. Ymmärrät varmaan :)) Kiitos, sitä se on! <3

      Poista