Sivut

tiistai 20. lokakuuta 2015

260 päivää raskaana, 20 jäljellä

Meijän baby on nyt virallisesti täysiaikainen. Eilen tuli nimittäin viikkoja kasaan 37+0. Äitiyslomalla mä oon ollu nyt sen reilu pari viikkoa. Toiset sanoo, et aika matelee loppuvaiheessa ja päivät on yhtä odottamista, mut mulla ei oo ollu kyllä hetkeäkään tylsää, päinvastoin. Eka lomaviikko meni osittain maalla Samin kanssa ja osittain täällä kotipuolessa kavereiden kanssa. Toinen viikko eli viime viikko meni niin, et meillä oli vieraita yötäpäivää ihan sunnuntaista sunnuntaihin, parhaimmillaan yötä oli mun 6 ystävää samaan aikaan. En oo yhtään uupunut tosta viikosta, koska mun apuna oli joku miljoona käsiparia eikä mun pitäny yksin todellakaan siivota tai kokata. Päivät sisälsi mm. raskausmahan maalaamista ja babyshowereita, mut palaan niihin omien postauksien kans sit myöhemmin. 

Tein aiemmin postauksen mahan kasvusta raskauden alusta raskausviikoille 29 asti. Kun saan etsittyä kuvat läpi siitä eteenpäin, teen postauksen viikoista 30 eteenpäin aina siihen asti missä vaiheessa silloin oon. Myös lastentarvike ja -vaate hankinnoista on pyydetty useemman kerran jo postausta ja teen toki myös senkin, mut koska se on sen verran aikaa vievää, ni on siks lykkääntynyt. Mul on siis monta aihetta jo valmiina, tulevat vaan vähän jälkikäteen.


Mun on kauheen vaikee ajatella, et oon muka ihan loppuvaiheessa raskaana! Kohta meillä on oikeesti vauva! Aika on menny supervauhtia eteenpäin ja laskettuun aikaan on enää 20 päivää. Täytyis varmaan alkaa pesee pikkusen lakanoita ja vaatteita. Sit mul on yks käsityöprojektikin ollu pitkän aikaa kesken, hylättyä kaapissa. Tavote olis saada sekin valmiiksi ennen pikkuisen syntymää. Kaappeja pitäis käydä läpi ja laittaa vähän hyllyjä seinille...Onhan täällä tekemistä tosiaan, mut tää viikko menee aika lailla pienissä remppahommissa Samin porukoilla, kun he tarvitsevat vähän mun apua. Ajattelin auttaa vielä ennenkuin jakauduin, kotihommat nyt kerkee myöhemminkin, hahahh. Huomenna meille tulee myös Sulo koira hoitoon neljäksi yöksi. Lupasin vielä sen hoitaa, ainakin jotenkuten. Pitkille lenkeille musta ei oo, 3-4 km on enemmän ku hyvä. Ja voi olla muutenkin aika koomisen näköstä, ku mä oon lenkillä viimesilläni maha pystyssä kahen ison koiran kanssa, jotka innostuessaan vetää aika huolella. Mut hei, en valita vaikka vauva syntyis ennen laskettua aikaa. En ollenkaan. Mielummin niin päin, ku et menis yli. Sen verran alkaa olla jo tukala nukkua, kävellä, kyykistyä yms yms, ku joka paikka on turvoksissa ja kolottaa milloin mihinkin :D 

Mut nyt lähden tapetoimaan, moimoiii!

2 kommenttia:

  1. Oot huikeen ahkera ja tekeväinen, arvostan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos kehuista!! Haluun pysyy loppuun asti liikkeessä, et palautuu nopeemmin sit normaaliin elämään synnytyksen jälkeenkin. Aika vaikee se varmaan ois palautuu, jos ennen poksahtamista ois vaan maannnu sängyn pohjalla monen monta kuukautta. Ja mullakun ei nyt edes oo mitään suurta valittamisen aihetta :)

      Poista