tiistai 30. joulukuuta 2014

At home

Tultiin eilen älyttömän tavaramäärän kans kotiin, levänneinä ja onnellisina. Viitsi vitsi, mä olin kaikkee muuta ku onnellinen. Sairastuin edellisnä päivänä eli lauantaina vatsatautiin ja kärsin seuraavana päivänä viel vähän heikost olosta ja järkyttäväst hedarista. Olisin oikeesti halunnu olla jo eilen reipas ja purkaa lahjat, laukut ja pestä pyykkii, mut kävin puol ysi nukkuu, koska en ollu viel sittenkään ihan täs maailmassa. Tein silloin lauantai-iltana kuolemaa ja tärisin vaan vuoroin sellasen pikkupikku vessan lattialla ja vuoroin sohvalla. Ällöttävästi, mut suoraan sanottuna tavaraa tuli molemmista päistä samaan aikaan ja mun kipukynnystä ihan todella koeteltiin. No, mut jos jotain hyvää pitää etsiä (niinku kaikesta löytyy aina!), eipähän tarttunu joulusta yhtäkään liikakiloo messiin ahahah. Söin oikeesti ihan hulluna neljä päivää putkeen, viidentenä ei ylläri maistunu. Oikeestihan mun on ihan turha ees iloita noista tarttumattomista kiloista, koska mun vasemmassa ranteessa oleva polar loop (Samin joululahja mulle) kertoo mun olleen kaikkee muuta ku aktiivinen. No niin tai näin, loma oli kaikenkaikkiaan kyl tosi ihana. Paljon sukulaisia, rentoilua, lautapelejä, koiralenkkejä, pikku pakkasta, hyvää ruokaa, naurua, laulua, saunomista ja tietenkin paljon leffoja.

Kuvia mun mummolasta:




 Kuvia Samin mummolasta:




Niin paljon kuvia, niin paljon hauskaa! Tänä jouluna vietettiin aatto periaatteessa kaks kertaa ja se oli molemmille ihan uus juttu. Jouluaatto mun mummulla ja joulupäivänä uus aatto Samin vanhas mummolas. Molemmat oli ihan huippuja paikkoja, paljon rakkaita ihmisiä molempien ympärillä. Niin ja tietty Jaden! Jadel oli yhteensä seittemän joulukaverikoiraa, hihi. Nyt ku ollaan himassa, ni toinen on ihan masentunu, ku ei oo enää menoo ja meininkii. Ja niinkun yhestä kuvasta varmaan huomasitte, Jadekin sai maistaa pikkusen jouluruokia. Lautanen tyhjeni noin kolmessa sekunnissa. Jokainen tyylillään. Mä tosin rakastan joulupöydässä eniten kinkkua ja voisin syödä sitä mielin määrin. En saanu kameralle kummankaan paikan koko kinkuista kuvaa, pelkkiä rippeitä vain, mut tarkkasilmäset ehkä saatto huomata, et Samin mummolas se kinkku oli niin ylikypsää, et se vaan mureni ja lohkeili. Ne tekee siitä aina niin taivaallista, ah :D Mainitsemisen arvoista oli myös se, et Jade oppi vetää mua pulkalla oujeee! Myös pilkkireijät toimi Jadelle hyvin vesikippoina janon tullessa. Niin ja pulkka+mönkkäri oli kans aika kiva.

Jouluperinteet, kuten saunominen, kuusen koristelu, haudoilla käynti, aamupuuro, joulupiirretyt, lahjat ja kiireetön yhdessäolo kuuluu meijän molempien tapoihin viettää joulua. Oikeestaan tehtiin ihan samoja juttuja molemmissa paikoissa, eri järjestyksessä vain. Esim. meijän porukoil on tapana saunoo päivisin, ku sit taas Samin porukoil illalla. Sit me syödää jouluruoka aiemmin, sen jälkeen kahvit ja sit lahjat. Ku Samilla se menee niin, et ennen jouluruokaa on kahvit, sit siinä kohtaa tulee viel sauna ja lahjojen avaaminen menee tosi myöhään. Mut ei sillä järjestyksellä mulle oo mitään väliä, ku samoista asioistahan se joulu koostuu. Joku joulu tosin vois ehkä karata ulkomaille...Olishan sekin kokemus...vähän erilainen vaan.

Sen enempää en ala tarinoimaan, vaan palaan seuraavan kerran lahjojen merkeissä, öitä kaikki <3


2 kommenttia:

  1. Ihanan rentoja ja hyväntuulisia kuvia!! :) Teiän joulu kuulostaa erittäin onnistuneelta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos, kiva jos se välittyy myös sinne ruudun toiselle puolelle! :) oli kyllä erittäin onnistunut, toivottavasti myös sulla :))

      Poista