Sivut

torstai 6. marraskuuta 2014

Isoäidinneliö

Moni on varmaan kuullu tai ainaki nähny virkatuista isoäidinneliöistä tehtyjä päiväpeittoja, tyynynpäällisiä tai torkkupeittoja? Mä opin virkkaamaan niitä viime viikolla koulussa ja jäin heti koukkuun. Tän viikon tiistaina ostin omat langat ja virkkuukoukun tavoitteena tehdä torkkupeitto meille kotiin. En pidä kauheesti värikkäistä tekstiileistä, joten väreiksi valikoitu valkoisen rinnalle muutama harmaan eri sävy. Ajattelin ja laskeskelin, et neliöitä pitäis tulla noin 180-190 kpl, mikä on ihan hirmunen määrä! Kolmes päivässä oon tehny 12kpl ja into tekemiseen viel näin alkuvaiheessa on tosi suuri. Sami laskeskeli, et jos teen muutaman päivässä, mul menee kolme kuukautta valmiiseen tuotokseen plus tietty yhdistely. En oo viel kattonu mitään ohjeita itse peiton kasaamiseen eli just niihin neliöiden liittämiseen, mut onhan täs viel kuukausia aikaa, heh.


Eka ajattelin, et teen kaikist neliöist samanlaisii, mut luovuin siit ideasta tänään. Googletin "torkkupeitto isoäidinneliöistä" ja inspiroiduin uudestaan. Mä haluunki tehä just nimenomaan erilaisii neliöitä, mut käyttäen silti samoja harmaan sävyjä. Joo just niin mä aion jatkossa tehä. Mun ehto oli, et haluun eniten valkosta, ni aion yhdistää lopulta sit kaikki yhteen valkosel langalla. Nyt tähän mennes oon alottanu ja lopettanu neliöt sil valkosel, mut ei se ookaan enää välttämätöntä.Voin ihan hyvin lopettaa tummimpaanki lankaan välttäen silti liian tumman lopputuloksen. Jes.


Nopeimmille tekijöille tää ois aika kiva joululahjavinkki. Omille lapsille tai kummilapsille riittää pienikin peitto. Tai sit ihan vaan koristetyynynpäällinen on sekin kiva.

8 kommenttia:

  1. Oi nuo on todella kivannäköisiä ja niitä näkee paljon kaupoissa, blogeissa ja jokapaikassa! Ihanaa, että nuoret ovat alkaneet tehdä näitä ns, vanhan kaavan mukaan. Ps. Mummolastakin saattaa löytyä moisia..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä innostuin niistä tosiaan koulussa, mut googletin ne sen jälkeen ja tosiaan näkyhän niitä paljon esim. just eri blogeissa :)

      Poista
  2. Noi on kyllä tosi nättejä! <3 Mulla ei vaan sormi näppäryys eikä aika riittäis varmaan tollaseen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin mustakin <3 Älä hei aliarvioi ittees!

      Poista
  3. Aih ihania! Mun täytyy ehkä harkita tällasten opettelua...;) Näyttää niin kivalta! Hyvä sinä ja peukku projektille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harkitse ihan tosissaan ;) Mä sit laitan lisää kuvia kunhan saan tehtyy neliöitä lisää. Pitkä projekti, kiitos!

      Poista
  4. Mä haluaisin tehdä sellasen lakupekkapannualusen mutta pitäis operella virkkaamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ois hieno. Varmasti löytyy selkeet ohjeet netistä, siitä vaan virkkaamaan ;)

      Poista