sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Hyvät ja huonot


Tän viikon hyvät jutut:

♥ Istuttiin perjantaina kavereiden kaa iltaa Halloweenin kunniaks.
♥ Opin hitto vie virkkaamaan koulussa pylvässilmukoista isoäidin neliön! Aion niin tehä niit joku miljoona ja kasata niist torkkupeiton!
♥ Viime viikolla opin tekee paperinarupalloja koulussa ja täl viikol sit tein niitä himassakin ja urakka jatkuu. Jos oon tosi reipas, voisin tehä niist joululahjojakin. Vitsit oon innostunu taas askartelee kaikkee!
♥ Oon ollu ahkera siivooja kotona melkein joka päivä
♥ Ollaa leikitty Jaden kaa tosi paljon ja oon ottanu sen kaikkialle mukaan. Täl viikolla oon antanu sille ihan extra paljon aikaa ja ollaa hankittu Jadelle uusii koirakavereita koiratreffien merkeissä
♥ Kävin tutustumas mun uuteen harkkapaikkaan eli ala-asteen 4-6lk:lle
♥ Mul oli tosi kiva viikko koulussa, koska meil on täs kurssissa hyvät opettajat ja aivan mahtava uus luokka. Luokkajako meni siis uusiks nyt syksystä jouluun valinnaisen kurssin takii ja aluks oli haikeeta ku se oma ihana luokka hajotettiin, mut hyvin tullaan uusien tyyppienki kans toimeen. Ens vuonna sekotetaan sit viel vähän pakkaa, ku alkaa osaamisalat. Eli valmistun jo ens keväänä, vitsit aika menee niiiiin nopsaa!
♥ Oon katellu mulle ja Samille talveks jotain aurinkolomaa, ah!
♥ Sami vaihto mulle tänää talvirenkaat, ni mun ei tarvinu luistella töihin.



Tän viikon huonot jutut:


# Mul on ollu jo monta päivää kaks sairaan kipeetä aftaa suussa, mitkä vaikuttaa mun syömiseen ja ihan vaan hymyilemiseenki
# Duuniviikonloppu eli täl viikol nolla vapaapäivää, buuuu
# Vihaan pelaa lautapelei ihmisten kaa, jotka on niin kilpailuhenkisii, et alkaa kiukuttelee jos hävii tai on häviöllä. En tajuu miten joku voi suuttuu hitto vie lautapeleistä. Mä oon oppinu aina, et ei oo välii häviiks vai voittaaks, ni en vaan käsitä et aikuinen ihminen alkaa mököttää. Must kaikki tollaset on kivoja illanviettotapoja välittämättä kuka voittaa. En puhu siis Samista :D
# Jade söi mun ihanaan mattoon reijän :(
# Ulkona on jo niin kylmä, et Jaden aamupissatukset tuntuu lämpimän peiton alta ylitsepääsemättömän vaikeilta. Tänään tosin oli poikkeus, ku tuli lunta ja rakeita ni oli kiva nähä Jaden reaktio.
# Toi koiruus painaa jo 22 kg eikä uskalla kiivetä rappukäytävän portaita ylös, ni tuotti hankaluuksii kantaa se öö oliks se kolmanteen kerrokseen ku käytii kylässä. Välis se piti viel käyttää pissillä eli kannoin sen neljä kertaa (ylös, alas, ylös, alas), et koht saa kerrostalos asuvien kavereiden kyläreissut Jaden osalta jäädä väliin, jos se ei kerran ite kävele. Hitto vie ja käsilihakset hellinä :D
# Tajusin just, et oon unohtanu valkata ja käsitellä ne saariselän loput kuvat. En ihan totta enää muistanu koko juttuu, tuskin ja toivottavasti ette tekään.

6 kommenttia:

  1. Siis eikä, ihania noi paperipallot! Voisin googlaa jos löytäisin ohjeen noihin mäkin nimittäin haluun tollasia :D
    En voi muutakun nauraa tolle Jadelle, on se niin sulonen ja höntti <3 Ja noista lautapeleistä tuli mieleen että mun kanssa ei voi pelata aliasta.. Joko ihmiset polttaa päreensä kun en ymmärrä mitä mulle selitetään tai sitten mä karjun naama punaisena kun mua ei ymmärretä kun muka niin fiksusti oon yrittänyt selittää jonkun jutun :D whiiii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookki! Voisin tehä niistä oman postauksen, ku otin jo vähän niistä vaiheistaki kuvii. Koska ne on ihan sillee ok helppoi, kivannäkösii ja monikäyttösii ;) Jade on kyl niin höntti <3 mä en tajuu mikä tos häviämises ja voittamises on niin vaikeeta. Mäki oon pelannu aliasta sellasen tyypinkaa myös joka vauhkoo naama punasena, jos joku ei ymmärrä sen selitystä tai jos hänelle on selitetty väärin. Aina tiimalasin loputtuu se kertoo, miten se oikeesti olis pitäny hänelle selittää :D ! Mut joo, juttelin kans mun luokkakaverin kaa lautapelien ja ylipäänsä pelien pelaamisesta, ni se sano kans ettei kestä häviöö. Sen pitää kaikis väittelyissäki olla oikeessa vaik tietää et se on ärsyttävä piirre. Mä ku en tosiaan käsitä, et jollekin se voi mennä niin tunteisiin, c'moon :DD

      Poista
    2. Juuu hei tee ihmeessä nii mun ei tarvii alkaa googlailee eriksee kun luen sit täältä kuitenki :D Mua ei niinkään se voittaminen tai häviäminen kiinnosta mut ärsyttää jos joku ei tajuu ku muka niin hienosti ja fiksusti selitän :D Ja sit monilla palaa hermot mun tyhmyyteen ku en taho ymmärtää mitään :D hahah
      Muistan ku kaveri yritti selittää mulle sanaa koskenkorva, tajusin sen selityksestä sen korva sanan mut sit se rupes selittää mulle jotain et sellanen pieni vesistö ei joki vaan?.. enkä pystyny ymmärtää et mitä hittoo se selittää, et miten muka joku vesistö ja korva voi liittyy yhteen :D
      plaah inhoon sellasii ihmisii joiden tarvii aina olla oikeessa ja sit vaikka ne ite tietäis olevansa väärässä nii ne ei voi myöntää sitä vaan jatkaa sitä turhan päivästä vastaan väittämistä.. huoh..

      Poista
    3. Voin hyvin kuvitella :D Mäki selittäisin ton koskenkorvan ihan samal tavalla tai ainaki samal tyylillä ;) Siis joo mä inhoon kans, mut oon oppinu ns. elämään sen kanssa. En jaksa enää väitellä vastaan, mut en kyl myötäilekään. Lähipiiris on muutama sellanen, ni oon huomannu, et jos lähen siihen leikkiin mukaan, ni kellään ei oo kivaa. Parempi vaan olla hiljaa.

      Poista
  2. Kiva postaus! :) Paljon hyviä asioita oot poiminu esiin! Oon muuten joskus kans törmänny tohon lautapeli-ilmiöön! :D Uskomatonta, että joku voi ottaa niin tosissaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, vastapainoks nyt uudemmas postaukses onki sit pelkkää valitusta :D Joo eiks ookki käsittämätöntä. Mut meitä on moneksi!

      Poista