Sivut

maanantai 1. syyskuuta 2014

Ristiäiset

Viiminen päivä elokuuta must tuli virallisesti kummitäti pienelle ihanalle poitsulle (kutsumanimi vauvasta lähtien Köpi), ku juhlittiin ristiäisiä Tuusulassa. Silloin ku jäbä synty alettiin siit lähtien miettii pienelle nimee ja käytiinki varmaan koko kalenteri läpi. Koska Köpillä on iso suku, ni monet mieluisat nimet oli jo käytössä + vanhempien omat kriteerit piti ottaa huomioon. Nimen piti olla suomalainen, helppo sanoo vaikka olis r tai s -vika ja sellanen mitä ei tarvi aina korjailla esim. "Nico ceellä tai Eemil kahel eellä." Ja ei kaikki nimet edes sovi kaikille. Jotkut nimet on selkeesti pellavapäille sopivampia, ku vaik just ruskeesilmäsille. Sopiva nimi kuitenkin löyty pari viikkoo ennen ristiäisii, mut vanhemmat piti meijät jännityksessä loppuun asti, kunnes pappi sen meille kertoi: Eetu Veikko Tapani.



Eetu sopii pojalle vallan hyvin. Oltiinki mun kaverin eli lapsen äitin kaa mietitty Eetua jo aikasemmin pariinki kertaan, joten osasin melkein arvata sen. Veikko ja Tapani kulkee sit taas suvussa. Vitsit, kuinkakohan nopeesti oppii sanomaan Eetu eikä Köpi? Vai jääköhän Köpi lempinimeks, ku sitä on jo kaks kuukautta puhuteltu sillä nimellä?

Vieraita oli kutsuttu n. 80 hlö ja mulle oli nakitettu raamatun kohdan luku, kiitti vaan Taija. Mä niin kostan tän. No ei, mä en vaan tykkää yhtään puhuu isolle yleisölle, mut kummina ajattelin et se on mun velvollisuus. Huomioon ottaen sen, et Eetu kitisi mun sylissä, kaikki vieraat vaan tuijotti eikä mul ollu ees vapaita käsii ettii sitä kappaletta vihosta saati pitää sitä koko vihkoa käsissä, se meni hyvin tai ehkä jopa kiitettävästi. Must ei kuulemma näkyny et mä jännitin, lapsi ei tippunu lattialle ja mun ääni oli kovempi ku Eetun, sain värssyn luettuu ja hyvän treenin käsivarsille. Voitto! 


Kummin rukous

Kiitän kummilapsesta.
Kiitän, että saan olla häntä lähellä,
seurata hänen elämänsä iloja ja suruja.
Herra, anna minun kokea sinun rakkauttasi,
jotta kykenisin rakastamaan heitä,
joiden lähellä elän.
Kiitän, että olet minutkin ottanut
kasteessa lapseksi.
Suljen kummilapseni ja hänen vanhempansa
sinun hyvään hoitoosi.
Näin rukoilen vapahtajamme nimessä.
Aamen.

 

Tarjolla oli paljon hyvää ruokaa, mitä roudasin kotiinki asti, ku sitä jäi niin paljon yli. Sain sopivasti töihin/työharjotteluun eväät, ku mulla sattu yövuoro just samalle illalle. Lähettiin sit hyvissä ajoin ajelemaan kohti Lappeenrantaa ja haettiin Jade matkalla hoidosta. Pikkasen väsytti mennä yöks töihin, ku olin ihan valmis menee jo nukkumaa, mut valvoin vaan muiden unia vanhainkodissa niin ei ollu mitenkään haastavaa onneks.

Mut semmoset bileet ne ristiäiset. Eetu sai neljä hyvää ja huolehtivaa kummia; kolme tätiä ja yhden sedän. Ekoissa kuvissa näkyvät converse villasukat/tossut on mun mummun tekemät. Eiks ookki söpöt?  Niiden lisäks ostin lahjaks valokuvakehyksen, mikä pitää viel kaiverruttaa. Mul ei oo siit kuvaa, mut se oli kaksosanen semmonen ku esim. avattavat onnittelukortit on. Toiselle puolelle tulee valokuva ja toiselle kipsityö, mihin painetaan Eetun jalka ja käsi. Voi että, oon niin onnellinen, ku mul on kummilapsi! Ei ollu kaukana kyyneleet siellä kastetilaisuudessakaan. Vältin katseita vanhempiin, ni kaikki meni hyvin. Nyyh.

♥ Kaunis pieni ihminen, sä olet ainutlaatuinen. Mitä vastaan tuleekaan, toista sua ei milloinkaan 


4 kommenttia:

  1. Voi miten sulonen pikkujäbä! <3 Ja te ootte kyllä sulonen pariskunta! :) Ihania kuvia!

    VastaaPoista
  2. Oi näyttääpä ihalta päivältä :) Paljon onnea kummille kummiudesta ja pojalle nimestä <3
    Meilläkin alkaa olla jo pientä ristiäis stressiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä mahtava päivä, tosi onnistunut :) millois teillä on ristiäiset? :)) innolla odotan mikä pienen nimeks tulee...

      Poista