Sivut

keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Ei stressiä liikunnasta

Tuleeko jo remppapostaukset ulos korvista? Hahah, uskoisin ainakin osittain niin. Voisin täl kertaa raottaa vähän mun jännittävääkin jännittävämpää elämää liittyen liikuntaan ja syömisiin. Tai siis siihen kuinka mä en liiku ja kuinka mä vaan herkuttelen. En edes muista milloin viimeks olin salilla. Ihan oikeasti. Ehkä 2 kk sitten? Nolottaa, ärsyttää ja vituttaa myöntää se. Mut tää syksy toi aika paljon muutoksia mukanaan. Mulla alko koulu, löydettiin asunto, jota siis rempataan päivittäin eikä ne työtkään oo mihinkää hävinny. Ihan rehellisesti voin sanoo, et mun kakstoist tuntisiin päiviin ei enää mahu yhtään ryhmäliikuntoja eikä punttisaleja. Ei vaan mahu, vaikka alkuun kuinka yritin. Halusin olla paras. Halusin onnistua kaikessa. Mut ei toiminu. Epäonnistuin.

Aamulla ku herään --> meen kouluun --> koulusta kotiin syömään ja tarvittaessa nukun pika päikkärit --> sit illaks kämpille remppaamaan tai duuniin. Yritin ängetä sitä salia siihen väliin, kun tuun koulusta eli skippaisin päikkärit, koska molempia en kerkee. Mut ei onnistunu. Ajattelin, et liikunta piristäis yhtälailla, mut todellisuudessa se ei mennykkää niin, koska mun yöunet on joka yö tosi minimaaliset. Niinkin minimaaliset, ettei loppuviikosta meinaa enää päästä sängystä ylös. Sit kokeilin ängetä salia töiden jälkeen illalle, mut sekään ei onnistunu, koska yöunille meno viivästy sen takia ihan liikaa. Joka aamu on kuitenki noustava aikasin kouluun tai työharjotteluun. Sama juttu pätee myös aamuliikunnassa; lyhentää yöunia. En voi kiriä niitä tunteja säästöön illastakaan, koska ne menee muutenki niin myöhäseks töiden tai rempan takia. Joten luovutin. 



Vuokrasin mun salikortin kuukaudeks yhelle tytölle, jonka jälkeen se on ollu mulla jo kohta sen toisen kuukauden...käyttämättömänä. Stressasin alkuun aika paljonkin asiasta, koska olinhan mä päässy jo tosi hyvään vauhtiin kaiken suhteen. Tuloksia synty, tavotteet nous ja olin ihan superonnellinen, hitusen myös ylpeäkin itsestäni. Söin tosi tosi säännöllisesti ja terveellisesti. Mut entä nyt? Rehellisesti sanottua söin lämpimän ruoan eilen varmaan yli viikon tauon jälkeen. En ajattele pahemmin annoskokoja, mut syön yleisesti perus terveellistä kotiruokaa. Säännöllisyys on hyvin kaukainen käsite ja pidän aika paljon suklaasta.♥ Siinä se. Isoin stressin aiheeni. Laiskuus liikuntaan. Yritän kuitenki joka päivä sisäistää sitä tosiasiaa, et aina ei voi voittaa - ei edes vaikka kuinka yrittää. Ku aloin olla stressaamatta liikunnasta liikkumattomuudestani, niin mun olokin helpottui. Mä oon kuitenki mun mielestä ihan reipas ja kelpo kansalainen, ku jaksan ahertaa joka päivä koko päivän koulua, töitä ja remonttia. Kaikki on kuitenki vaan väliaikaista ja kohtahan jo helpottaa! 

Sit mä hikoilen siel salilla ihan hullun lailla tammikuussa kaikken uudenvuodenlupauslaisten kanssa. Mä niin nään sen jo, hahhaha!! Tosin mä jatkan jo heti joulukuussa. Heti, kun tää rumba helpottaa. Mut siihen asti annan itselleni anteeks enkä aio enää stressata asiasta, painokaan kun ei oo yhtään noussut....kehonkoostumus vaan muuttunut, heh.

Kaikesta huolimatta oon tosi onnellinen ja elän ihania aikoja. Tää remontti ei oo vaikuttanu ollenkaan huonolla tavalla meijän parisuhteeseen, päinvastoin. Niin ne unelmat vaan toteutuu. Kaikki ajallaan. Love ya! ♥

17 kommenttia:

  1. NO, mutta eihän se remppakaan ole kovin kevyttä hommaa. Itse katsoisin sen ainakin liikunnaksi vaikka se ei siltä tuntuisikaan sillä et lähde salille ym, dont worry be happy ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei niin olekaan :) Mä kutsun sitä enemmänkin hyötyliikunnaks, koska eihän se nyt kuitenkaan yhtään sama asia ooo. Mut tosiaan, koht helpottaa!

      Poista
  2. Se, että stressaa liikunnasta, on paljon pahempaa kuin se, että ei liiku mutta on stressitön ja onnellinen :) Nykyinen fitness-ilmapiiri saa ahdistumaan ja tuntemaan itsensä jotenkin huonoksi, jos ei olekaan joka päivä pumppaamassa rautaa. Valitettavasti se liikunta ei aina sovi aikatauluun, eikä siitä tarvitse huolestua liikaa, jos muutama viikko meneekin sohvan nurkassa suklaalevyn kanssa. Se tammikuu on kuitenkin taas ihan nurkan takana.. ;) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta. No mä en tiiä, ei toi "buumi" mua sinänsä ahdista vaan se, et olin jo niin hyvässä vauhdissa ja sain tosi paljon tuloksia. Nyt mä vaan päivä päivältä löysistyn taas ennalleen :DD :( Jooo nyt lähiviikkoina on menny kiitettävän paljon sitä suklaata, hups. Mut en stressaa siitä. Oon aina pitäny suklaasta ja syöny sitä aika paljon. Nyt vaan kohtuullisuus on ylittynyt jo ajat sitten. Kiitos paljon sulle! ;)

      Poista
    2. Niin ja tervetuloa tänne mun blogiin! Huomasin, että oot uus lukija, hihi ;)

      Poista
  3. Mä oon ihan sitä mieltä että ei kannata ottaa turhaa stressiä salilla käymisestä :) ja syöt nyt miten syöt, välillä tietty voi tulla kauhee morkkis mutta sitte ku tekin pääsette kunnolla asettumaan niin on kiva palata kunnolla raiteilleen :D välillä voi mennä hiema penkin alle! tsemppii remonttiin, ei oo enää kauaa <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos ihanasta tsempistä! <3 Joo mä kans ajattelen koko ajan noin, et kun muutetaan kaikki helpottuu. Tuntuu jotenkin siltä, et sit alkaa ihan uus vaihe elämässä. Ihan tosi kivaaaaa jeee! Joo syömisistä mä en niinkään oo stressannu, vähän vaa harmittaa se epäsäännöllisyys. En oikeestaan oo kauhee stressaaja tyyppi ja hyvä niin, koska näin hektisessä tilanteessa, mikä mulla nyt väliaikaisesti on meneillään, ei todellakaan edes auttais mikään ylenpaattinen stressaaminen kaikesta. Näillä mennään! Kivaa loppusyksyä/alkutalvea sinne ;)

      Poista
  4. omaki liikunta on jääny vähiin nyt ku on näit muuttoja ollu ja muutenki kaikkee ylimäärästä puuhaa.. Mutta kaunis sä oot silti vaikket siellä salilla jokapäivä juoksiskaan ja vaikka söisitkin pari levyy suklaata :) <3 !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha kiitos Nea :DD Sellasta se on. Kyl mua silti harmittaa se etten kerkee salille, mut ei enää niinkään aiheuta päänvaivaa. Oon hyväksyny sen, et nyt ei pysty - ei kykene. Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen, eiks ni? ;D

      Poista
  5. Hups, luen tätä samalla suklakonvehteja aamupalaks vetäen :D Mut totta kyl, ettei kannatakkaan stressata liikunnast tai sen puutteest liikaa. Se on oikeestaan iha virkistävääkin ku pitää pienen tauon, nimimerkillä: puol vuotta ilman salia :D Kyllähän se ottaa päähän aina sillontällön et miks lopetti mut sullakin on oikeesti todella hyvät syyt ja tohon aikatauluun jos pitäis jotain liikuntaa alkaa tunkee ni apua :s Ja ainaki on sit joulukuussa varmasti kova motivaatio treenata taas! :) Tsemppii remppaan, odotan innolla täl puolella ruutua et miltä teidän koti sitten valmiina näyttää, hih! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho oot sä ollu muka puol vuotta käymättä salilla? Vähän aika on menny nopeesti :o hihi mullaki on nyt suklaata suussa. Ja kiva, kun meijän remppajutut kiinnostaa :) oon saanu tänääki vaik mitä kaikkee kivaa aikaseks. Avaan siitä sit seuraavaks enemmän!

      Poista
    2. No valitettavasti puol vuotta siit on :( mut latasin kortin viime viikolla uudestaan ja nyt on paikat iha jumissa :D

      Poista
    3. Sitä odotellessa täälläkin ;)

      Poista
  6. Mut heii mietipä kuinka paljon tulee ns hyötyliikuntaa, kun remppaatte sitä teidän kotia!:)

    VastaaPoista
  7. Moikka! Löysin sun blogin ihan sattumalta ja tykästyin oikein kunnolla! Oon niiiin kyllästyny jo niihin samoihin "suosituimpiin" blogeihin, jotka vuodesta toiseen roikkuu siellä luetuimpien ykkösinä... :D

    Oon vähän jo selaillut taaksepäin näitä postauksia ja aika paljon on vielä edessäpäinkin. Mutta niin, ei mulla oikeastaan muuta asiaa ollut kuin että jatka samaan malliin... täällä on yksi lukija lisää :)))!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että miten ihana kuulla! :o tervetuloa vaan seurailemaan, kivaa :) hassuu miten jotkut kommentit blogissa saa hyvälle tuulelle ;)

      Poista