keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

6kk 'terveellisempää elämää' takanapäin.

Hurjaa kuinka aika on menny nopeesti!! Puol vuotta sitten mä tosiaan päätin muuttaa mun totaalisen retuperällä olevan ruokavalion hiukan terveellisemmäks tavotellakseni sitä mahdotonta 'unelmavartaloa'. Enkä mä oikeestaan kelannukkaan mitään muuta ku sitä ulkonäköö, mut tällee jälkeenpäin voin kertoo myös olevani paljo energisempi, ilosempi ja touhukkaampi! Ennen mä nukuin helposti sen 12h montaki kertaa viikossa, vaikkei mulla mitään univelkaa ollukkaan. Sit saatoin valvoo öitä ja nukkuu katkonaisesti päivisin. Olin hirveen usein väsyny, ylläri pylläri. Mä myös napostelin koko ajan jotain vatsa turvoksissa ja söin tosi epäsäännöllisesti mitä milloinkin yhtään mitään sen enempää ajattelematta. hyihyi. Tänä vuonna mä oon kuitenki keskittyny syömään puhtaammin ja terveellisemmin, joka on onneks tuottanu jo vähän tulosta :)) 

Muutama satunnainen kuva mun safkoista:



Otsikossa mä mainitsinkin eläväni 'terveellisempää elämää' ENKÄ mitään superterveellistä pelkkää vihreää ja puhdasta hifistelymeininki systeemii. Suklaa ja jätski maistuu edelleen hyvältä ja leipominen on kivaa! Reseptejä voi aina soveltaa ja karkkipäiviä harventaa. Mä oon siis todennu karkkipäivät tosi hyväks jutuks, koska sit on jotain mitä odottaa eikä tuu niitä lipsumisia muina päivinä. (tosin kesällä voi aina vähän löysätä rimaa hahah). Ruokailutilanteissa syön ihan samoja safkoja ku aina ennenkin, nyt vaan pienimmissä annoksissa ja säännöllisemmin. Raejuusto, ananas, marjat ja maitorahka tosin on tullu isommissa määrin tutuks vast nyt tänä vuonna. En mä ennen tunkenu raejuustoo joka paikkaan tai syöny marjoja muuta ku leivonnaisissa. Maitorahkaa en ollu varmaan koskaan ees maistanu eikä ananastakaan tullu syötyy ku tyyliin salaateissa. Oon myös löytäny avokadosta uuden herkun, käytän sitä esim. leivän päällä, pastan seassa tai salaateissa. Jos joku tietää jotain muita hyvii käyttötapoja, niin kommenttiboksiin saa laittaa vinkkiä!


Mutta sitten niihin tuloksiin:

Aluks multa putos noin kuus kiloo, johon olin tosi tyytyväinen. Kävin silloin siis pelkis ryhmäliikunnoissa. Nyt kiloja alkaa tulla pikkuhiljaa takasin, koska oon alottanu salitreenin. Lihasta läskin tilalle, jeeee! Ja siis pitää ottaa huomioon, ettei mun tulokset nyt mitään erikoisen mullistavia ole, mut ehkä ens kesänä sitten? Hitaasti, mutta sitäkin varmemmin ;)


Tos viimisessä kuvassa voi myös selkeesti huomata mun jenkkakahvojen kohalla 'raskausarpia'. Lihoin joskus yläasteella aika nopeesti eikä iho pysyny enää vauhdissa mukana :DD En siis koskaan oo ollu ali- tai ylipainonen, mut makkara-masu ja jenkkikset oon omannu siltikin monen monta vuotta. Nyt vihdoinkin alan päästä niistä eroon, voitto!!

Mites muiden projektit etenee? Syntyykö niitä tuloksia vai junnaako paikallaan? Olis oikeesti tosi kiva kuulla myös teijän tarinoita, koska mä nynneröpyllynä uskaltauduin taas lisäämään muutaman mahakuvan :D

Ps. Kiinnostaaks teitä ees kuulla mun edistyksestä kuvien kanssa? Tai edistyksestä ylipäänsä. Alkaako kyllästyttämään? Mä vaan ite oon tykänny lukee muiden vastaavanlaisii tekstejä, koska niihin pystyy samaistumaan, mut mitä mieltä te ootte? Ehdoton nounou vai myöntävä jeessi? Mielipiteitä otetaan vastaan, kiitos ja kumarrus ♥

20 kommenttia:

  1. tärkein on nimenomaan se hyvä olo, kroppa toimii, vatsatoimii ja voi vaan paremmin :) ulkonäkö tulee siinä sivussa. noi asiat on kumminkin tärkeimpiä, ja motivoi jatkamaan terveellisyyttä läpi elämän :) mutta sulla on nyt upea kroppa, oo ylpee itsestäsi :) *hali*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan! Alussa sitä ajatteli paljon pinnallisemmin, mut ei kyllä enää :) Ei vaan oo parempaa tunnetta kuin se, et vatsa toimii ja energiaa riittää ♥ En vois enää kuvitellakkaan palaavani mun entisiin tapoihin. Esimerkiks yks päivä ku söin vähän liikaa sipsejä, ni kyllä tuli vatsa kipeeks! Ai että kuinka mua sattu, liikaa rasvaa liikaa suolaa...Kiitos Siiri :) *pusi*

      Poista
  2. kiinnostaa! voisit kertoo vaik, et paljon oot käyny ja millä tunneilla ja sellasta, koska varmasti moni haluis tietää et kuinka paljon vaivaa pitää nähä et saa tollasii tuloksii. koht sul on joku sairas sixpack :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okeeeei, pidetään mielessä! Mä vaan ite en ihan kauheesti tykkää lukee mitään liikunta päiväkirjoja, mut voisin tehä just sellasen tiivistelmän. Ei mitään sellasii jokapäiväsii informaatioita, koska mun blogi ei oo mikään treeni blogi :DD No olispa, hahaha! ;)

      Poista
  3. Hyvältä näyttää! Tästä tuli taas motivaatiota, joten näitä seuraa oikeen mielellään! :)

    VastaaPoista
  4. Eikä mä äsken kirjotin kauheen pitkän kommentin ja sit painoin jostain ja se hävis!! Perkele :D No mut kuiteski tiivistettynä, tällasia postauksia ehdottomasti jatkossaki! Tulee paljon motivaatiota :) Ja nam mitä safkoja, hyviä ideoita mitä voi itekki alkaa väsäileen. Nii ja hei se karkkipäivä on täysin jees.. Eiks jossain nettisivulla ollu muutenki juttuu et karkki ei uusimpien tutkimusten mukaan lihota..? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eii, mullekki sattuu sitä välillä ja se on tosi ärsyttävää! :D Kiitos mielipiteestäs, kiva kuulla!! Noi mun ruoat on enemmänki sellasii "kaikkee mitä jääkaapista löytyy"-periaatteella toteutettuja, koska se on niin helppoo ja nopeeta (mut silti terveellistä, hyvää ja täyttävää)! Pitäis kuitenki tehä enemmän vuokaruokii tai keittoja, mist riittää yhen päivän sijasta vaik kolmeks päiväks, ehkä sillä säästäis jonkun verran?¨

      Joo karkkipäivä on kyllä jees, mut mikä ihmeen tutkimus toi muka on?! :DDD No ei varmaan lihota joo, jos ei syö MITÄÄN muuta hahahahaha.

      Poista
  5. Loistavan näköisiä annoksia, juuri tuollasia kun tekeekin niin ei kyllästy kun lautasella on muutakin kun salaattia ja tonnikalaa :D Ja on silmänruokaakin :P
    On ollut mukavaa seurata kehitystäsi kohti parempaa oloa ja kroppaa, joka tässä fitnessbuumin aikakaudella on ollut todella terveen ja järkevän oloinen! Pisteet siitä siis sinulle :) Ja hyvältä tuo kroppa näyttääkin, saat olla tyytyväinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sinulle! :) Jep, pyrin syömää monipuolisesti ja monta kertaa päivässä. Musta tuntuu, et ihmiset lopettaa syömisen kokonaan tavotellakseen kiinteempää kroppaa ja se on niin väärin :D Kyllä mäki terveellisemmin syön, mutten todellakaan näe nälkää! Kivasti piristit mun päivääni anonyymi ;)

      Poista
  6. ihan mieletön muutos,hyvä sinä! miten sulla on niin hyvä itsekuri? :D tuliko sulle ton puolen vuoden aikana useinkin tosi pahoja lipsahduksia tai mättöpäiviä "vaikka ei ois pitäny"?

    mä ite koitan saada ainaki 5kiloo veks,sillä oon huomannu että jenkkikset on vaan laajennu,hyhh!!:D

    tää on kyl tosi hyvää inspiraatioo ja tsemppii,joten ehdottomasti "jeessi" tämmösille postauksille!!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS! En mä nyt hyvästä itsekurista mee vannomaaan eheheh...mähän siis pidän kyllä just niitä mättöpäiviä hyvällä omallatunnolla aina silloin tällöin. Oon aika kovaki herkuttelemaan ;) Mut silloin ku perus ruokailu on kondiksessa, ni saa myöskin herkutella ainaki mun mielestä!

      Tsemppiä sulle, kyllä sä vielä onnistut! Maltat vaan syödä s-ä-ä-n-n-ö-l-l-i-s-e-s-t-i, etkä vedä ähkyjä. Aluks se oli ainaki mulle tosi vaikeeta, mut sit pikkuhiljaa kroppa alko tottuu siihen ja suoraastaan vaati 3-4h:n välein ruokaa. Tai siis vaatii vieläkin :D Kiva kuulla jos musta saa inspiraatioo, jeeeeee. Kiitos sulle<3

      Poista
  7. Ennen ja jälkeen kuvat ois ollu parempia jos kuva ois otettu samalta etäisyydeltä/rajattu niin ois hahmottanut vielä paremmin tota muutosta. Mutta selvästi on kroppa kiinteytyny :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän....! Ois pitäny rajaa paremmin, mut siin vaihees ku olin tehny noista jo kollaasin, en jaksanu enää alkaa rajailemaan uudestaan. Ehkä mä seuraavissa kuvissa onnistun ;) Kiitos sinulle, kyllähän se tästä pikkuhiljaa :)

      Poista
  8. Paljonko oot laihtunu kiloina? :) ja ootko ottanu mittoja mittanauhalla? Huikee muutos kyl,saat olla ylpee!! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. n. 5kg. En oo nyt pitkään aikaan käyny vaa'alla, joten ihan tarkkaa lukemaa en osaa antaa. Mitään mittoja en ottanu, pelkät kuvat. Mut yläasteella ja amiksessa painoin 10 kg enemmän ku nyt!!!!!

      Poista
  9. miltä avokado maistuu? en oo ikinä ostanu ja oon miettiny sitä pari päivää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi miedon makunen ja ihanan pehmee/rasvanen, ei maistu siis kauheesti miltään. Avokadon kuuluu olla vähän sellanen pehmee, mut yleensä kaupas ne kovat on parhaimman näkösii joten otan niitä :) Ne pehmenee huoneenlämmös kuitenki paris päivässä.

      Poista