Sivut

torstai 13. kesäkuuta 2013

Back to school ♥

Pari viikkoo sit mainitsin pikasesti täällä parista kivasta jutusta, mutten kuitenkaa valaissu niistä silloin sen enempää, koska se toinen asia ei ollu viel ollenkaa varmaa. Ja oikeestaan se vähän niinku meni jo, joten en ala siitä nyt ollenkaa avautumaan. MUTTA se toinen iso kiva uutinen on se, että musta tulee taas opiskelija!!  Niin tai siis mulle se on iso ja kiva uutinen :DD 

Valmistuin ekaan ammattiin 2011 ja sen jälkee oon tehny kaikkii erinäisii duuneja. Ei oo löytyny mitään pysyvää, ei ees omalt alalta maalarina. Oikeestaan niit hommii on ollu kaikist vähiten. Nyt pari vuotta oon kerenny tekee varmaa viittämiljoonaa eri duunia + kokeillu aina jokaisen määräaikasen työsuhteen jälkeen hetken sitä työttömyyttä, joten kokemuksen syvällä rintaäänellä (:DD?) voinki todeta, ettei tää mitää kauheen hohdokasta elämää oo. Siispä hain kouluun.



Oon vieläki vähän hämmentyny siitä miten mielipiteet muuttuu. Oon nimittäin aina ajatellu niin, etten ikimaailmassa haluu elämääni mitään pysyvää (paitsi paljon lapsia). Koska nopeesti kyllästyvänä tyyppinä olin ihan varma, et tuun aina tekee pätkätöitä (mahdollisesti lähihoitajana) ja matkustelemaan paljon. En ostais koskaa omaa asuntoo, koska sitoutuminen ahdisti. En halunnu olla tylsä aikuinen. Mut kappas, nyt mä haaveilen tasan niist samoista tylsistä perusasioista, ku melkein kaikki muutki aikuiset. Oma asunto, koira, pari lasta, pysyvä kiva työ ja onnellinen parisuhde. Hahah kovin kliseistä, mut sitä mä haluan! Perus perhe-elämää ♥

1.8 alkaa mun lähihoitajan opinnot, enkä malta odottaa et musta tulee "sisar hento valkoinen" :D Vaahtosammuttimen kokosesta lähtien oon kuitenki halunnu olla lastenhoitaja ja nyt vihdoin pääsen toteuttamaan sen. Täs vaihees ku on kokeillu huonopalkkasest hyväpalkkasiin ja ihan kivoista surkeisiin- työpaikkoja, ni osaa arvostaa asioita moniltakin osin. Maalarina mulla ois esimerkiks hyvä palkka, mut työ ei oo kovin mieluista eikä tee mua onnelliseks, ni miks tuhlaisin aikaani sellaseen? Mielummin mä teen just sitä mistä tykkään ja oon onnellinen..vaikka sit vähän pienemmäl budjetilla! Kaheksan tunnin työpäivä on kuitenki iiiiso osa sun jokapäivästä elämää, eikä se ois kivaa jos jokapäivä herää siihen, ettei jaksa mennä duuniin ja työpäivän jälkee on kiukkunen apina.

Yeyy, I'm so happy now!!

26 kommenttia:

  1. En kyllä osaa kuvitelli sinua lähihoitajana. Oon blogis myötä saanut sinusta ylimielisen ja pomottavan kuvan. Ja vähän itsekkäänkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hö, ai oot? En mä kyllä mielestäni oo itsekäs tai ylimielinen :( mut ton pomottavan voin osittain allekirjottaa. Saatan siis joskus ottaa pomottavan asenteen, jos asiat ei järjesty, mut en mä kuvailis itseäni yleisesti pomottavaks :o

      Poista
  2. Hyvä kun pääset takaisin, ehkä opit enkkuakin kirjoittamaan oikein ;) koulu=school
    Mutta onnea opiskelupaikan johdosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DD oho hups. En nyt haluu ottaa tota vittuiluna, toivottavasti se ei ollu sun tarkotus. Virheitä sattuu kaikille! Ja kiiiitos :)

      Poista
  3. en mäkään ois uskonu että lähihoitajaksi aiot,et anna sellasta kuvaa itestäs :D kai ymmärrät,että se on myös "paskahommaa",sanan varsinaisessa merkityksessä? tsemppiä sulle kuitenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ehkä annakkaan, koska jätän paljon asioita kertomatta ja siks mua ei voikkaan tuntee pelkän blogin välityksellä :) Mä en haluu jakaa ihan kaikkee mun elämästä täällä, ja sen nyt varmaan kaikki bloggaajat ainaki ymmärtää hyvin.

      Ja kyllä mä tiedän aika hyvin mitä se työ pitää sisällään. Oon saanu paljon suosituksia mun vanhoista työpaikoista ja harjotteluista kyseiseen alaan liittyen, joten ehkä mä en oo pahimmasta päästä ainakaan ;) Kiva kuitenki ku huolehdit!

      Poista
  4. niin ja anteeksi,tarkoitus ei ollu vähätellä sun unelmaas lähihoitajana,vaikka sanoinkin sanan paskahomma!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en mä sitä niin ajatellukkaan :D

      Poista
  5. Onnea opiskelupaikasta! :) On tärkeä toteuttaa unelmiaan, niin ku sanoitki!

    VastaaPoista
  6. Lähihoitajan ammatti on kyllä antoisaa. Itse valmistuin vuosi sitten lähihoitajaksi ja suuntauduin vanhustyöhön. Kaikki muut on hyvin paitsi vuorotyö. Kun saisi mielekkään työpaikan, joka olis päivätyö niin enempää en pyytäisi :) sen tiedän et ihmisten kanssa haluan työskennellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks olkoon sulle! :) Jep, toi vuorotyö on kyl vähän kurjempi juttu, mäki toivoisin ehdottomasti päivätyötä. Mä taas en vielä osaa sanoa mihin sitä suuntautuis, koska meil ei vissiin oo lapsiin ja nuoriin kohdistuvaa vaihtoehtoa, joka on ehkä eniten mun vahvuusaluetta, mut toisaalta mulle on melkeimpä ihan sama, kunhan saan työskennellä ihmisten parissa. Mut sinäpä sen sanoitki ;) Koulussa sit ajan kanssa se selvii mikä on se oma juttu.

      Poista
  7. Onnee, ite ehkä vaihdan alaa, koska tuntuu et oikeesti kukaan ei työpaikalla luota minun ammattitaitoon. Sain paskaa niskaan yhdes työpaikassa oikein olan takaa ja se harmitti.

    No yritän kumminki vielä pysyä tällä alalla, ei pidä heti luovuttaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, harmillista kuulla :( Toivottavasti saisit jonkun toisen duunipaikan, jos sit olis vaikka parempi ilmapiiri? Alanvaihto on kuitenki aika iso juttu. Ja niinku sanoit, ei pidä heti luovuttaa! :)

      Poista
  8. Paaaaljon onnea opiskelupaikasta :--) Itse hain peruskoulunjälkeen kolmosvaihtoehtona lähihoitjaksi ja olisin halunnut hammashoitajaksi mutta pääsinkin sitten opiskelemaan graafista suunnittelua ja sille tielle jäin :--) Ties vaikka joskus mäki eksyisin vielä hammashoitajaksi :o Kuulostaa mun korvaan iiihanalta elämänsuunnitelmalta sinun haaveesi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitos paaaljon! :) Noniin ja ilmeisesti ihan mieluisaa hommaa? Niii koko elämähän täs on aikaa opiskella ja hakee itteään. Mäki haluisin joskus olla ehkä kätilö. Mut jos nyt vaikka ensiks lähäri ja sitten ehkä joskus joskus taas opiskelemaan. Vanhuuspäivillä hahah :D Ja kiva kuulla, hih <3

      Poista
  9. Oikein paljon onnea ja tsemppiä opintoihin !

    VastaaPoista
  10. Heii, mitä tää nyt on.. Ihan ku lähihoitajan (tai lastenhoitajan) työhön ei vois HALUTA? Jos joku haluu lääkäriks ni eipä siihe kukaa oikeestaa puutu, mut sit jos haluu lähihoitajaks ni se on jotenki kummallista vai. Ite ainaki haluun että omia lapsia hoitaa just tollanen Jenna, joka oikeesti sitä työtä rakastaa - myös niiden kakkojen siivoomista, eikä sellanen joka alalle on ajautunu jostai paskasta syystä..

    Oot ihana, et ollenkaa ylimieline! <3

    Haleja, K<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NO NII-I. Mä en ehkä tavottele mitään suuria, mut muhun nyt on vaan aina iskeny toi perus lähihoitajan homma. Ja siks just meen aikuiskouluun, koska siel niit muitaki kiinnostaa sama juttu, enkä sinne vittua viljelevien nuorten puolelle, jotka haki alalle vaan 'koska ei nyt keksiny muutakaan'....

      Kiitos ihana! <3

      Poista
  11. Onnea hirmuisesti! :) varmaan nyt on motivaatio korkealla! :>

    VastaaPoista
  12. huomaa hyvin et ketkä oot tuntenu pitempää "oikeessa elämässä" ;) hei onneks olkoo lil' sis! <3 teit sen!!
    <3:llä HH

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :D Ehkä mä vaa sit vaikutan tälläses 'vituaalielämässä' natsilta, mut kavereillahan mä aika isoks osaks tätä blogii kirjotanki, ni se tuskin haittaa. Te tunnette mut oikeesti ;) Ja kiitos paljon, niin tein!!

      Poista