maanantai 25. maaliskuuta 2013

Kysymyspostauksen vastaukset 1/3

Noniiiin. Vihdoin sain vastattuu noin puoliin teijän kysymyksistä ja pakko ihan sanoo, ettei tää ollukkaa niin helppo nakki, ku olin kuvitellu. Tää vaatiki odotettuu enemmän aikaa ja aivotyötä. Jaoin kyssärit vähä erilaisii kategorioihin, joten poimikaa omanne sielt sun täältä. Jotkut asiat oli kysytty moneen kertaan, mut vähä eri tavalla, ni karsin sit niitä pois. Täst tuli aika pitkä ja tekstintäyteinen postaus, mut toivottavasti jaksatte lukee loppuun asti :) Alkuun oli tosi vaikeeta ja saamatonta alkaa vastailee näihin, mut ku pääsin vauhtiin ni en meinannu millään pystyy lopettaa, vaik kello oliki jo yö. Olkaa hyvät:

Kauneus ja pukeutuminen

Top 3 lempi vaatetta ja asustetta?
Vaatteista mustat dr.denimit, lyhytmallinen musta nahkatakki ja kolmatta ehdotonta lempparii mul ei oo. Just ostin paljo uusii vaatteita, jotka kaikki on tosi kivoi . Asusteista mun uus musta niittilompakko, iso paksu kaulahuivi ja helmirannekoru/kello.
Mitä hiustuotteita käytät?
Redkenin all soft sarjan shampoo ja hoitoaine loppu vähä aika sit, ne oli mun lempparit. Nyt venailen oriflamelta sellasii hiusta ravitsevii ja kasvuu nopeuttavii shampoota ja hoitoainetta. Niiden lisäks käytän tietty hiuksiin jätettävää hoitoainetta, silottavaa öljyy, lämpösuojaa ja hiusnaamioo. Tykkään eclipsen tuotteista! Ja sit hiuslakkaa tietty...joskus harvoin muotovaahtoo.
Minkä väriset hiukset sulla on luonnostaan?
Vaaleet, vaaleenruskeet. Nyt mul on ylikasvanu juurikasvu, eli melkein kaikist kuvist näkee mun oman värin. Kesäsin se vaalenee oikeestaan melkein blondiks.
Mitä kosmetiikkatuotteita käytät?
Meikeistä oily skin bbcreamii, Lr:n väritöntä irtopuuterii, poskipunaa, eyelinerii, ripsarii ja kulmakynää. Sit jotain perus aurinkopuuterii ja luomivärii, mitä nyt saa joka kaupasta. Kasvovoiteena täl hetkel on joku the body shopin kuivalle iholle tarkotettu pikku purkki. Kesäsin en käytä niin 'tujuu' kamaa, koska oikeesti mul on rasvottuva iho. Vartalovoiteena toimii doven purkki ja deodoranttina garnierin se mis on vihreeliila korkki. Se on paras ikinä! Tällee talvisin käytän mun halkeileville ja kuville säärille Lr:n jotain hierontaöljyy ja käsirasvana aloeveran extrarich voidetta.  Huulirasvaa nyt löytyy joka laukusta ja takintaskusta. 
Lemppari hajuvesi?
Ehdottomasti Heidi Klumin Dreams!
Mitkä on sun lempivaatekaupat?
Cubus, Bikbok ja Zara
Mikä on sun luottovaate?
Dr.denimit tietty :D
Jos joutuisit valitsemaan yhden asukokonaisuuden kaapistasi loppuelämäksesi, mikä se olisi?
Mustat legginsit, joku kiva pitkä hupullinen (harmaa) paituli, (valkonen) pipo ja (valkose) tennarit Pyrkisin mahollisimman rentoo kokonaisuutee, jos kerran niis pitäis viettää loppuelämä!! :D


Matkustelu ja asuminen


Missä ulkomailla olet käynyt?
Teneriffalla ja Thaimaassa sekä tietty Ruotsissa ja Virossa.
Missä haluaisit matkustella, miksi?
Aaah vaikka missä! Mut sellaset 'pakko kokee' paikat on Espanjan Barcelona, Indonesian Balin saari, Bulgarian Sunny beach, Kenian safarit ja Mombasa, Maltan saaret,  Meksiko, Australia, New York, Lontoo, Pariisi ja Milano. Kukaan ei vaan kustanna mun matkustamista, joten suurin osa jää luultavasti vaa haaveiluks :D
Milloin muutit Lappeenrantaan ja minkä takia? Ootko tykännyt?
Muutin tänne Samin peräs ja oon kyl tykänny! Ainut vaa, et tää on jotenki tosi kaukana mun perheestä ja kavereista.
Haluutko asuu nykysellä paikkakunnalla vai haluutko muuttaa muualle?
En haluis asuu tääl välttis aina, mut aika näyttää. Suunniteltii eka kaverin kaa muuttamist Tampereelle, mut siit ei tullu mitään. Sit päätin, et muutan Vantaalle valmistumisen jälkeen, mut Sami tuli kuvioihin ja päädyin Lappeenrantaan. Sitä ennen en ollu varmaa ikinä ees kuullu täst kaupungista :DD


Seurustelu

Miten tapasitte Samin kanssa?
Me opiskeltii molemmat Askolas (porvoon vieres) eli tavattii samas koulussa. Mä opiskelin ja asuin jo siel ennenku Sami tuli sinne. Se oli hakenu Lappeenrantaa, mut ei päässy sinne ja joutu sit 180km:n päähän tonne Askolaan..ONNEKS. Myöhemmin se muutti viel samaa asuntolaa, jolloin ihastuttii ja rakastuttii. Puolen vuoden pääst Samille avautu paikka Lpr:sta, jota se ei sit enää ottanukkaa vastaa, koska mä olin jo kuvioissa. ONNEKS. Voin kertoo, et sen kaverit ja perhe ei ollu kovin innoissaa siit päätöksest, mut tässä sitä nyt ollaa. Lappeenrannassa molemmat :D
Kauan olette olleet poikaystäväsi kanssa yhdessä?
Tammikuus tuli kolme vuotta.
Mihin ensimmäisenä ihastuit Samissa?
Ihan ihan ekana sen hymyy ja nauruu!! Toiseks sen vekkuliin luonteeseen ja erilaisee puhetyylii. Ei kukaa puhunu siel päin "mie" ja "sie" ja se jotenki iski muhun täysin. Mä rakastuin heti ja täysillä siihen pikkusee 16-vuotiaasee lökäpöksyy, hih 
5 asiaa joita eniten rakastat Samissa?
Silmiä, lojaalisuutta, rehellisyyttä, taitoo osata heittäytyy ja pelleillä mun kans sekä kunnianhimoisuutta. Sami ei ikinä vois olla mulle uskoton, eikä se kyl anna siihen koskaa ees aihetta. Vaikeist asioistaki puhutaan eikä mitään salata toisilta ja must se on sairaan hyvä juttu. Ja sit ku mä oon tällänen hölmö pelle, ni onneks oon löytäny Samin, koska seki on ihan samanlainen vaik esittääki normaalii. Myös iso juttu mist samis tykkään, on sen kunnianhimo menestyy elämässä ja pitää tavotteet korkeina. Mun turvallisuus on siis taattu muhahaaha. Noei, mut en jaksais katella mitää laiskapersettäkään, joka elää sossun rahoilla ja ryyppää ajan kuluks.
5 huonoa puolta Samissa?
Epäromanttisuus. Mä haluisin enemmän kukkii, ravintola illallisii ja kaikkii ylläreitä!
Oma-aloitteisuuden puuttuminen keittiössä. Sami ei tee ruokaa, jos ei pyydä. Eikä myöskään vaik kuinka pyytää. Kolmen vuoden aikana oon saanu kolme kertaa ruuan valmiina nenän eteen ja yks niist kerroist on ollu kaupan valmis kanasalaatti.
Puhtais lakanois piereskely. Oikeesti voi luoja, jotain tapoja kiitos?! Se tietää, etten mä tykkää, jos viimisenä illal sängys hyvän yön toivotusten jälkee se pierasee ja tietty sit nauraa sille, koska olihan se nyt helvetin hauskaa, ja jää venailee mun turhautunutta reaktioo samal suojautuen tulevalt päällekäymiseltä. Se tekee sen aina tahallaa. Tosi ärsyttävää.
Opettamisen halu. Välil ku mä kysyn samilt jostain mulle vähä vieraast asiasta, ni sil on joskus tapana ottaa semmonen pien ylimielinen asenne ja se puhuu mulle, ku mä oisin joku vauva. Se niinku alkaa juurta jaksain selittää, vaik mä oisin kysyny vaa pikkujuttuu. Näin siis tapahtuu tosi tosi harvoin, mut silloinku tapahtuu ni se on kyl rasittavaa. Siihen loppuu mun kuuntelu ja mielenkiinto. Me kuitenki ollaa molemmat ihmisii ja kaikenlisäks samanikäsii, joten ei oo mitää syytä esittää jotain kaikkitietävää kuningasta :D Must tuntuu nyt oikeesti pahalta kirjottaa samist näin, koska se niin harvoin on tollanen...tää huonojen puolten keksiminen on vaa tosi haastavaa.
Pihiys. Sami on raha-asiois tosi tarkka ja säästäväinen. Välil mun ymmärrys ei vaan riitä sen mielipiteisiin, koska mä oon tällänen huoleton tuhlari.
Ootko mustasukkainen? Miten se ilmenee?
En oo. Joskus suhteen alkuaikoina muutaman kerran, koska en viel tuntenu samin lappeenranta meininkei ja kavereit ollenkaa. Tekstates välil mietin et 'kenen Titan ja Monan kaa se aina on ja kuka on Liisa, ku se niin usein puhuu siitä', mut en näyttäny mun uteliaisuutta sille. Ne kuitenki loppupeleis oli sen siskoi ja kavereiden tyttöystävii kenest se aina puhu :DD Sami ei oo koskaa antanu aihetta olla mustasukkanen.
Mitä Sami aikoo tehä intin jälkeen? Onko sillä  koulutusta pohjalla? Opiskeleeko se intin jälkeen?
Intin jälkee se palaa takas duuniin sähkömiehen hommii. Se aikoo kyl jossain vaihees kouluttautuu, en muista mikskä, mut perushommiin se ei ilmeisesti jää. Tai siis se kouluttautuu koko ajan ylemmäs ja ylemmäs ja sit siit jonain päivänä tulee ilmeisesti firman pomo. Mä sanoin jo tuol aiemmin sen tavotteista ja kunnianhimosta, jotka tosiaan on korkeella.


Lapsuus/nuoruus

Toiveammattisi lapsena?
Lastenhoitaja.
Lapsuuden paras muisto?
En osaa nimetä mitään yhtä ja tiettyy, mut kaikki mummulareissut tulee ekana mieleen. Kesä- ja talvilomat haluttiin aina sinne ja kesäsin käytii särkänniemes ja talvisin nokian edenis. Meijän mummulas oli aina tosi tosi paljon porukkaa ja niiden isol pihalla oli kiva leikkii muiden lapsien kaa. Se oli ihan parasta. Meil kaikil on siel omat puutki. Voi, ku tulee kova ikäväki ku ees ajattelee 
Mitä sanoisit 15-vuotiaalle itsellesi?
Hyvä minä, ku olin kiltti ja järkevä. En ollu kapinallinen, enkä tehny karkureissuja himasta. Hoidin paljon lapsii ja hengailin kavereiden kaa. Join myös ekat kännit ja mul oli eka 'oikee' poikaystävä. Olisin vaan voinu olla enemmän huolitellumman näkönen, vaik asuinki landella.
Millainen olit 17-vuotiaana?
Tyylitajuton poikamainen amis, joka ei ihan hirveesti meikannu. Hiustenväri vaihtu tiuhaa tahtii ja ainoo ongelma oli, et kuka hakee meille juomista. Viikonloppusin hoidin aika paljo lapsii ja arkisin hengailin asuntolas kivojen tyyppien kaa isol porukal. En ollu koskaa yksin. Harrastin street dancee ja söin suht epäterveellisesti ja huolettomasti. 17-vuotiaana myös tapasin Samin ja sit kaikki muuttu.
Vuoden 2012 paras kokemus?
Yhteenmuutto.
Mikä on vanhin muisto, jonka muistat?
Hmm..En muista mikä on vanhin, mut muistan ainaki hyvin tarkkaa sen, ku opin pyöräilee ilman apupyörii. Se oli huikeeta....kunnes kaaduin. Sit muistan ku opin sanoo R-kirjaimen, silloin sato vettä. Näit molempii vanhempi muisto on luultavasti se, ku mä piilotin tarhassa mun lempibarbit päikkäreiden ajaks yhen patjan alle, et saan leikkii niil viel iltapäivälläki. Mä myös olin ihastunu niihin aikoihin eli noin 4-5 vuotiaana yhteen Nikoon, jonka kaa tehtii kaikennäköstä. Esim ku leikittii sellasel värisektori varjolla (muistaahan kaikki ne varjoleikit tarhasta, tiedättehän mitä tarkotan?) ja jokaisel ipanal oli omaväri eli sektori, jonka alle piti asettuu makaamaa varjon laskettaessa siihen meijän päälle. Me kuitenki nikon kaa mentii päällekkäin sen oman värin alle ja hihiteltii siel. Mul oli perhosii vatsassa ja mä muistan vieläki ne nikon pitkät kalsarit! Oltii siis menos just päikkäreille, ni meil oli yövaatteet. Sit se päiväkodin täti keskeytti meijän puuhailut ja käski mut omalle paikalle. Mä vihasin aina sitä tätii, se näyttiki niin ilkeeltä. Pöllön ja kotkan risteytykseltä haha. Sen tädin nimi oli Seija. Muistaakseni. Varmasti ihan mukava täti.



 ♥:lla Jenna

4 kommenttia:

  1. Munki poikaystävä on pihi. Välil en ees viitti mainita ostaneeni uusii vaattei, myönnän kyllä jos huomaa :DD muuten saisin koko päivän kuunella "Uliuli, rahat vois käyttää johoki _järkevään_" ... "daa, vaatteet on järkevii, ne pitää lämpimänä" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaha niimpä! Sami ei onneks kilise, naureskelee vaan :) mun rahojanihan ne on.

      Poista