tiistai 12. helmikuuta 2013

Appelsiinimehua

En ookkaa tääl blogin puolella vielä hypetelly mun uutta ja ihanaa mehulinkoa. Sain sen myöhäsenä joululahjana Lahti-Riikalta ehkä noin kuukaus sitte. En voi sanoo, et se on ollu ahkerassa käytössä, mut käytössä kuitenkin. Muutaman kerran. Huonona selityksenä voisin väittää sen olevan jossain määrin työlästä hommaa; hedelmien kuorimista ja pilkkomista, sotkemista ja siivoomista. Mut ne tosiaan on vaa huonoja selityksiä, laiskan miehen puhetta. Oikeestihan se mehustaminen on varsin helppoo hommaa!



Oon kuitenki huomannu, et kantsii valmistaa ainaki se kannullinen kerrallaan, ni ei tuu sit niin usein sitä sotkua hahah. Mä juon oikeestaa aika vähän mitää mehuja ja jos juon, ni sen pitää olla sit ihan tuoremehua eikä mitää sokerilitkua. Huomasin myös, et ite mehustamalla ainaki täst appelsiinimehusta tulee TOSI paksua, joten mukiin kaataessa siihen on melkein pakko lisätä vähä vettä. Ja on kyllä hyvää!


- Jenna

9 kommenttia:

  1. aaaaa, nam! mäki oon harkinnu tommost mehulinkoo et saisin tosissaan tuoretta mehuu. mitkä mittasuhteet sul oli, tai et paljonko appelsiinei keskimäärin menee esim. yhtee kuppiin? :D oon kuullu huhuu et saattais mennä montakin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaanki nam! Öö no mä käytin toho kannullisee puoltoista sellast pussia, enkä kyl laskenu paljo yhes pussis oli :o ja muistaakseni ekaa kertaa ku kokeilin, ni laitoin kolme kappaletta joista tuli kaks semmost isompaa lasillista mehua :)

      Poista
  2. Siis tarkoitin tästä blogista :) Meinis ihan sekasin

    VastaaPoista
  3. Oiiiiii! NAM! Tuorepuristettu appelsiinimehu on parasta.

    VastaaPoista
  4. Tommonen olis tervetullut meillekkin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sit ostamaan, ei ollu paha hinta ;)

      Poista