Sivut

maanantai 14. tammikuuta 2013

Muutoksia elämään

Terveelliset elämäntavat, monipuolinen ruokavalio ja runsas liikunta. Kuulostaako tutulta näin tammikuussa? Mä voisin ainaki väittää et yli puolet teistäkin, blogini lukijat, vannoutuu noudattamaan äsken mainitsemiani väitteitä tunnollisesti uudenvuoden lupaustsen seurauksena. Vai oonko väärässä? Mä luulen et en. Mut ei siinä, mun mielestä se on hieno juttu pistää elämänsä remonttiin, jos tarve sitä vaatii.

Viime vuonna mul oli sama juttu. Alotin salitreenin ihan tosissani, söin terveellisesti ja tulosta synty, tottakai. Sit tuli kesä. Ei enää kiinnostanu paahtavas kuumuudessa mennä salille. Mielummin kärtsäs itteään auringossa, hengaili terasseilla hyväs seuras muutaman huurteisen kans ja nautti. Mul oli aika fyysinen kesäduuniki, jolloin en ees työpäivän jälkeen jaksanu raahautuu salille. Kesäiltasin tosin tuli satunnaisia lenkkejä tehtyä. Sit tuli syksy ja pimeys. Alko vaa masentaa, ku se Samiki lähti kesäl sinne inttiin. Olin yksin. Salille meneminenki oli suhteellisen vaikeeta, koska se ei ollu enää rutiinia. Talvella mietin, et hitto jos mun treeniputki ois vaan jatkunu, ni olisin aika hyväs kunnossa. Mut ei. Söinki vuoden aikana häpeällisen paljon  roskaruokaa. Ja lähtöpisteessä ollaan jälleen.

En pitäny lupausta, en pysyny tarpeeks lujana ja houkutukset voitti. Mut nyt oon alkanu taas pikkuhiljaa käymää ryhmäliikunnoissa/salilla ja syömää terveellisesti. Asiaa hankaloittaa tällä kertaa hieman se, et teen iltaduunia ja melkein kaikki ryhmäliikunnat on iltasin. Mun on siis vaihdettava mun entistä rytmiä. Tehtävä joku toimiva suunnitelma ja totutella siihen. Nyt en aio kiirehtiä, mä en tee mitään lupauksia, vaan elämäntaparemonttia. Pysyvää ja jatkuvaa muutosta.

Tän päivän ruokaa:


Isossa kuvassa mun mansikka margarita eli herkullinen smoothie. Pikkasen terveellisempi ku se baarissa nautittu drinkki. Tää mun juoma sisäls; mansikoita, maitorahkaa, luonnonjogurttia, kiiwiä, siemeniä ja loraus 100% omenamehua. Namm. Tollaset maistuu aamu- ja iltapalaks aika usein. Ruuaks oli tänään kanaa yrttikasviksilla ja salaattia plus puolikas ruispala kinkulla. Kollaasis näkyy myös mun viime kauppareissun ostokset. Niistä saa loihdittua vaik mitä ihanii juttuja :) Niin ja oon mä nyt tänää muutaki syöny, kukaan nyt tollasella määrällä pärjää. En vaa viittiny kuvata mun räjähtänyttä puuroa, hahah enkä niitä HELVETIN PAHOJA SOIJASUIKALEITA. Siis oikeesti hyi hitto mä sanon. Niin oli kehuttua ja runsasproteiinista ruokaa, mut maku oli jotain ihan muuta. Se hais ihan koiranruualle ja mausteisiin hukuttamisesta huolimatta maistui kumilta ja jauholta. Meinasin oikeesti oksentaa. Se siitä jauhelihan terveellisestä ja halvemmasta vaihtoehdosta. Yök.

No, allekirjotatteko tavotteen terveellisempään elämään?

- Jenna

9 kommenttia:

  1. ui, ihanan näköistä toi mansikka smoothie & kana annos<3

    VastaaPoista
  2. On muute pikkasen hyvän näköistä! Miten teet smoothien?:0 siis millä laitteella? ja ohjetta kehiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, niin on! :) Voin tehä joskus erillisen postauksen ohjeista, kunhan pääsen kokeilee kakkii kivoja.

      Poista
    2. ja tos tekstissä kuitenki jo kerroin mitä toi sisältää ;)

      Poista
  3. En vaivautunut. Tunnen itseni, ei se lupaus kuitenkaan pidä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, ei nii jos itsekurii ei löydy tarpeeks ;)

      Poista
  4. Mulla ei oo mitään lupauksia! Oon pyrkinyt noudattaa kyseisiä juttuja jo kauan. Välillä tiukemmin ja nyt ollu taas löysää!! Pääasia että nauttii siitä mitä tekee ja on tyytyväinen itseensä :) sillon hommat sujuu kuin itsestään !:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan juurikin näin! Mun mielest siihen muuttamiseen ei tarvita mitään uutta vuotta, se voi alkaa vaik tänään. Jos ajattelet, et "sit huomenna...", ni se myös jääki ajatuksen tasolle. Tahdonvoima on aika kova sana.

      Poista